شایسته

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایسته پس از سال ها فعالیت های علمی، کلینیکی و درمان در بیمارستانها و مراکز مختلف درمانی و درمان در زمینه آسیب های ورزشی و همکاری با تیم های ورزشی در داخل و خارج از کشور، مرکزی بنیان گردید که مطابق با دانش و تجهیزات روز بین المللی می باشد.

خانه Deep oscillationدستگاه

Deep oscillationدستگاه

این دستگاه ایجاد نوسان و لرزش عمقی سازنده در بافتی از بدن که میخواهم درمان را روی آن انجام دهیم میکند که این لرزش را توسط نیروی الکترو استاتیک یا اصطکاک سازنده بین دو سطح ایجاد میکند که همین امر نشان دهنده منحصر به قرد بودن دستگاه در ایجاد واکنش مکانیکی میان بافتی می باشد.

با قدرت میتوان بیان کرد هیچ دستگاهی در زمینه فیزیوتراپی و توانبخشی قادر به انجام این مکانیسم در بافت نمی باشد و تنها با مایو فشیال ریلیز که که یک تکنیک دستی (منوال) بسیار حرفه ای است میتوان اندکی به این مقصد رسید.

مرکز فیزیوتراپی شایسته با افتخار خدمت به شما هموطنان عزیز، جز معدود مراکز درمانی است که از این تکنولوژی درمانی پیشرفته و بروز دنیا در جهت درمان شما عزیزان استفاده می نماید.

درمان با Deep oscillation اولین بار توسط کمپانی فیزیومد آلمان با ضربه های ملایم و فرکانس پایین معرفی گردید.

عمق نفوذ این سیستم درمانی بین ۸-۱۲ سانتی متر می باشد.

موارد استفاده از این دستگاه عبارت است از :

• افزایش نیرو وتوان
  • بهبود در تسریع زخم
  • کاهش التهاب و تورم ،با خاصیت ضد التهابی بسیار بالا
  • کاهش درد
  • افزایش سرعت درمان قبل و بعد از جراحی
  • کمک به تخلیه لنف و کاهش ادم
  • خاصیت سم زدایی
  • شل کردن عضلات
  • از بین بردن چسبندگی بعد از شکستگی ها
  • کمک به تسهیل حرکت مفصل
  • تحریک کلاژن سازی بافت در جهت بهبود کیفیت بافت
  • خاصیت جوانسازی و از بین بردن جای زخم
  • از بین بردن کمبودی بعد از جراحی هایی همچون جراحی های زیبایی و بینی

موارد عدم استفاده از این دستگاه:

• بیماران با مشکل وریدی حاد
  • بیماری بدخیم درمان شده
  • داشتن باطری قلبی یا پیس میکر
  • بیماری مسری پوستی
  • ترمبوز درمان نشده حاد
  • بیماری های قلبی عروقی

درمان با دستگاه دیپ اسیلیشن

میتوان گفت بهترین وسیله غیر تهاجمی در درمان فیزیوتراپی می باشد که با ایجاد حرکات دایره ای بر روی پوست منطقه تحت درمان ، به داخل بافت نفوذ میکند.

کاهش و تخلیه لنف

گفتنی است این سیستم درمانی در تخلیه لنف بسیار موثر تر از روش درمانی با ماساژدستی می باشدو در کنترل ورم بسیار موثر تر است و در جراحی ماسکتومی (برداشتن سینه) و بعد از جراحی های تمور و سرطان ، جراحی های ارتوپدی و غیره در روز بعد از جراحی قابل استفاده می باشد.

این دستگاه با حرکات دورانی و دایره وار که بر روی پوست ناحیه به حرکت در می آید در از بین بردن مایع لنف انباشه بسیار موثر است.

استفاده در بعد و قبل از جراحی

یکی از موارد کاربرد این دستگاه در بعد و قبل از جراحی به منظور کاهش ورم و تورم ،کاهش درد ، جلوگیری و یا از بین بردن چسبندگی های به وجود آمده می باشد و همچنین باعث افزایش دامنه حرکتی مفصل میشود.
با استفاده از این روش درمانی میتوان کاهش التهاب بدون فشار فیزیکی و یا تحریک دردناک ایجاد کرد و تورم ناحیه را کم نموده
و در درمان ناشی از آسیب تسهیل نمود.

در بیماری های عصبی- عضلانی

در بیماری های با منشا عصبی ومزمن شونده یا سایکو پین ها مانند فیبرومیالژیا ،سندرم درد مزمن و…. تاپیر بسزای در کاهش دردهای مزمن شده و طولانی مدت دارد
باعث افزایش تحریک بافتی ،کاهش سفتی وstifness عضلات که خود امر موثری در ایجاد درد مزمن می باشد ، میشود.

درمان با دیپ اوسیلیشن در آسیب های ورزشی:

در آسیب های ورزشی با تسریع در ریلکس کردن عضله و کاهش درد و یا چسبندگی ناشی از آسیب و ترمیم پارگی های ایجاد شده به درمان کمک میکند
با از بین بردن سلول های مرده حین درمان و افزایش تغذیه سلولی در بافت تحت در مان ،زمان توانبخشی بافت و عضله را کاهش میدهد. و تسریع به بازتوانی عضله و بافت میگردد.
بعنوان مثال در جراحی های آسیب های زانو کمک به جوش خوردن بافت پیوند داده شده می شود و بدون ایجاد هیچ گونه فشاری باعث کاهش التهاب و درد بلافاصله بعد از جراحی می شود.

موارد استفاده در بعد زایمان

به علت احتباس مایع شیری در سینها و تورم ناشی از پرکاری غددو عروق لنفاوی در جهت افزایش حجم و سرعت غدد شیری درد در ناحیه بسیار زیاد می باشد ، دیپ اسیلیشن تاثیر بسزایی در کاهش درد و کم شدن حسایست ناشی از مکیدن نوزاد در ناحیه نیپل سینه بدون ایجاد آسیب ثانویه می شود.
در بافت شکمی که تحت جراحی سزارین قرار گرفته است التهاب و درد ناشی از بخیه بافت را کم میکندو بوسیله ارتعاشات عمقی باعث بازگرداندن توان عضله و افزایش کلاژن سازی در آن می شود و در پوست منطقه تحت جراحی با افزایش مکانیزم کلاژن سازی،از افتادگی و شلی پوست جلوگیری می نماید.

موارد استفاده در شکستگی ها

در شکستگی های اندامی به علت قرار گرفتن اندام به مدت طولانی در گچ و بی حرکت ماندن ، چسبندگی در بافت همبند ایجاد میشود که خود در کاهش دامنه مفصل بی تاثیر نمی باشد .
با کمک این دستگاه میتوان چسبندگی و درد را در ناحیه کم کرد و تسهیل بسزایی در افزایش دامنه حرکتی ایجاد نمود .
همچنین این دستگاه با فرکانس هایی که در بافت ایجاد میکند میتواند به سرعت جوش خوردن ان اندام کمک بسزایی کند که این امردر شکستگی های ورزشکاران که نیازمند سرعت و تسریع در بهبود دارند بسیار حایز اهمیت است.

درمان با دستگاه دیپ اسیلیشن هیچ عارضه جانبی در بر ندارد و با هیچ قرص و درمان دیگری تداخل ایجاد نمی کند ، به بیان ساده تر میتوان این دستگاه را درمان مکمل بسیار تاثیر گذار در کنار درمان های دارویی و درمان های غیر جراحی و فیزیوتراپی دانست.
مرکز تخصصی فیزیوتراپی شایسته مفتخر است با هدف کمک رسانی هرچه بهتر بشما شهروندان عزیز ، با دارا بودن علم روز دنیا و مدارک بین الملی از بهترین دانشگاهی دنیا و تجهیزات به روز منحصر به فرد جز معدود مراکز درمانی توانبخشی و فیزیوتراپی می باشد که به کمک دستگاهای علمی و کاربردی همچون دیپ اسیلیشن و دیگر تجهیزات کمک به درمان هرچه بهتر و سریعتر شما عزیزان داشته باشد.