شایسته : کلینیک فیزیوتراپی غرب تهران با دستگاه های پیشرفته فیزیوتراپی

فیزیوتراپی مفصل فک صورت یا گیجگاهی یا TMJ

اگر از درد مفصل فک صورت خود ناتوان گته اید باید بگویم بهترین درمان در این زمینه درمان فیزیوتراپی می باشد.
برای داشتن عملکرد خوب این مصل باید از هردو طرف تقارن داشته باشد و باید عملکرد یکسانی بین هر دو طرف وجود داشته باشد
و باید بتوانند به طور کامل از هردو طرف باز بشوند
گاهی اوقات هم افراد با جویدن زیاد از حد مواد غذایی مانند استفاده زیاد از آدامس و… میتوانند به این مفصل آسیب بزنند
و یا گاز بزرگ و خمیازه ناگهانی بسیار بزرگ و ریاد و… میتواند باعث در رفتگی و یا آسیب در این ناحیه شود
گاهی اوقات اسیب در این مفصل یکباره اتفاق نیافته و به مرور زمان و عادت نا مناسب در تغذیه و.. باعث آسیب آن شده است.

از علائم درد در این مفصل میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

فیزیوتراپی فک صورت

اگر آسیب فک مشخص شود دکتر فیزیوتراپیست میتواند با درمان و تکنیک های دستی مفصل را به بی حرکتی وادار کند و با ایجاد حرکات کششی در این مفصل میتوان در فواصل جلسات فیزیوتراپی دامنه مفصل را به تدریج افزایش دهند.
میتواند به درمان به درمان دائمی ایم مفصل کمک کندCraniosakral manipulation تکنیک دستی
در بعضی از افراد این مفصل دارای دامنه حرکتی بیش از اندازه ای میباشد و این افراد از اختلال در عملکرد این مفصل رنج میبرند
فیزیوتراپیست به بیمار آموزش میدهد عضلات اطراف این مفصل را در چه حالتی قرارا دهد و تقویت کند تا بتواند بیمار کنترل بیشتری روی مفصل فکی گیجگاهی خود داشته باشد.
گاهی با گذاشتن جریان های ضد درد کمک به تسکین درد مفصل شده و با استفاده از دستگاه الکترو مغناطیس و تکار تراپی به بهبود مفصل و منیسیک بین مفصلی بیماران میتوان کمک بسیاری کرد.